Mléčné sklo ve Vršovickém divadle Mana nabízí strohou scénu, zato špičkové výkony

Detektivek na divadle je málo. Vršovická Mana nově láká na Mléčné sklo scénáristy Marka Epsteina. Ten ve filmových střizích nabízí současný příběh o lžích, smrti a vině.

Foto: archiv divadla MANA

Komisař hospodářské kriminality Schwarz vyšetřuje podezřelé transakce podnikatele Holmana, ale vpadne rovnou doprostřed tragédie jeho rodiny. Osmiletý autistický syn se chtěl zabít a vzít s sebou i svou matku. Ta naštěstí dávku barbiturátů přežila. Kriminální komisař Miller je s verzí o sebevraždě spokojený, ale Schwarz má pochybnosti a začne do toho vrtat…

Diváci by mohli očekávat, že tu Martina Dejdara uvidí v tradiční úloze správného poldy, jakého znají z televizních Specialistů. Jeho komisař Schwarz je však všechno možné, jen ne klasický dobrák. Cynický provokatér s nervy na pochodu, co se uklidňuje v karaoke baru, odhaluje svůj životní příběh postupně. Zbigniewa Kalinu znám z divadla ABC z komediálních rolí, a postava hajzlíka Millera byl proto docela šok. Podvědomě jsem čekala nějaké mrknutí, ale nic. Máša Málková coby femme fatale Laura jako by byla příliš krásná na svůj vlastní text, diváci jí ty řeči typu „už je vše za mnou, nemám co nabídnout“ moc nevěřili. Vilém Udatný zahrál dalšího slizkého podnikatele v řadě.

Foto: archiv divadla MANA

Strohá scéna si vystačila s jedním gaučem, zástěnou (až teď mi došlo, že je z Mléčného skla!) která se posouvala zleva doprava podle toho, jestli představovala Lauřin dům, kancelář policie nebo Schwarzův kutloch, a do třetice karaoke bar. Někdy prostě nepotřebujete honosné kulisy, když vám stačí sledovat děj, a ten tu byl tak komplikovaný, že by vás snad i bohatá výzdoba rušila. Chvílemi bylo takové ticho, že by byl slyšet i špendlík spadnout (nebo v tomto případě vrzání prastarých lavic, které patří spíš do muzea).

Hra se měla uvádět už v lednu 2020 s úplně jiným obsazením. Koronavirus do plánů však hodil vidle a Miroslav Etzler i Michaela Badinková si mezitím našli jiné závazky. Nynější obsazení je však také špičkové a všichni podávají maximální výkony, aby diváky totálně zmátli všemi odstíny lží. Nezbývá než doufat, že si divadlo vydělá dost na nové sedačky (nebo se nechá inspirovat Fidlovačkou a bude rozdávat podsedáky). A že najde nebo si nechá napsat další zajímavou detektivku!

Vršovické divadlo MANA
Autor: Marek Epstein
Dramaturgie: Věra Mašková
Režie: Ondřej Zajíc

Scéna a kostýmy: Agnieszka Pátá – Oldak
Hrají: Martin Dejdar, Vilém Udatný, Zbigniew Kalina, Máša Málková, Ondřej Černý

Pošlete článek dál:

Autor příspěvku: Michaela Turková

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.

reCaptcha * Časový limit vypršel. Prosím obnovte CAPTCHA