Chraň mě před zlými muži (S. A. Lelchuk)

Nikki Griffinová je záhadná žena. Vlastní malé knihkupectví a miluje knižní svět. Jako bokovku ale pomáhá ženám z azylových domů vysvětlit jejich násilnickým mužům, že takhle by to nešlo. Silou… Má vlastně takovou ilegální soukromou agenturu. Je ostrá, umí se o sebe postarat, a tak vezme případ průmyslové špionáže. Proč ne, tenhle týden byl klid. V Silicon Valley je spousta technologických firem, a Greg z nějaké komunikační má podezření, že jeho zaměstnankyně Karen vynáší informace. Jaký by v tom měl být zádrhel?

Na obálce je přirovnání k Jacku Reacherovi a musím  připustit, že celkem oprávněné. Hned v první kapitole poznáte podobný styl – stručný, úsečný, rovnou k věci. Přesný popis úderu a následků na chrupavky, tak jak by to napsal Lee Child. A Nikki je stejně chladnokrevná, aspoň v té nebezpečnější práci. Dost ji ale polidšťuje její láska k literatuře a schopnost citovat nejrůznější autory. Je vám ale také jasné z náznaků, že Nikki má nějakou pohnutou minulost a že když vydržíte, zjistíte o hrdince pár nepěkných věcí.

Tajemná postava, kterou dávné trauma zformovalo do drsné ranařky s ochranitelským komplexem, sice není bůhví jak nový nápad, autor tu však přimíchal spoustu dalších věcí  – díky kterým se od Lisbeth i Reachera odlišuje. Musíte si je ale najít sami. Ve strhujícím thrilleru, který se čte jako po másle, to půjde snadno.

Zajímavá hrdinka, která zmlátí padouchy a nandá to technologické firmě, ačkoli sama nemá ani mobil, je pozvánkou k oddechovému čtení, když nehledáte nic převratně revolučního.

Originál: Save me from dangerous men, 2019
Překlad: Jiřina Stárková