Pohřbení (Kendra Elliot)

Startuje nová série romantických detektivek z Oregonu! I když si pod pojmem romantika představíte něco poklidného, tady je detektivní linka pořádně temná – půjde o unesené děti…

Před dvaceti lety zmizel školní minibus s výběrovou třídou. Teprve nyní se našly pohřbené ostatky pohřešovaných dětí, osmi z deseti. Jeden chlapec utekl věznitelům dva roky po únosu a skrývá se před světem, a další by tam podle všeho být měl, ale není. Jeho bratr Michael nechápe, proč nejsou Danielovy ostatky pohřbené spolu s ostatními, a hodlá využít všechny své novinářské schopnosti a kontakty, aby zjistil pravdu, konečně tuhle osobní tragédii uzavřel. K tomu potřebuje vyslechnout Chrise, kluka, který tenkrát jediný přežil, ale cestu k němu hlídá jeho sestra Jamie. Okolnosti (a útěk před vrahem) je donutí spolupracovat…

Vyskytuje se tu spousta zajímavých vedlejších postav (připravených stát se hlavními hrdiny v příštím díle). Sympatická forenzní odontoložka už svou slávu měla v první knize série, a portlandští detektivové Callahan a Lusco získali svou vlastní řadu, potetovaný únosce se zas zapíše do galerie nechvalně proslulých nechutných grázlů. Postupně ale ty méně důležité postavy vyklidí prostor a nechají volné pole těm, kteří tam být mají. Což jsou v první řadě Michael a Jamie.

Po vzoru svých velkých idolů Sandry Brown a Nory Roberts se Kendra vydala na dráhu autorky romantických detektivek, nemohla jsem se však zbavit dojmu, že co do té romance, kapku tlačí na pilu. Už od prvního setkání hlavního páru oba podklesávají v kolenou, a fakt, že má Michael zelené oči, je v kapitole zdůrazněn asi tak čtyřikrát. A také jsme důkladně informováni o stavu jejich hormonů. Kendra má co dohánět, mistryně Robertsová tyhle scény píše přirozenější.

Ale i když jsou Michael s Jamie hlavní a jinak sympatické postavy a jejich pátrání posouvá děj atp., nejzajímavější a nejlépe vykreslenou postavou je Chris, ten co přežil. To jeho příběh vás nejvíc zasáhne, to o něj se nejvíc bojíte.

Samotná detektivní linka – kdo, proč, jak – jede po dost přímočaré dráze. Spousta podstatných věcí vám poměrně brzy dojde, autorka si však v záloze nechala pár překvapení, kterými vynahradí příliš zřejmou totožnost padoucha v pozadí celého případu.

Kendra Elliot zacílila celou svou sérii Tajemství kostí vyloženě na dámské čtenářky a povedlo se jí skloubit klasickou romanci se zelenookým švihákem a slečnou v nesnázích s dobrým detektivním případem. Nevybrala si za kulisu rušné a líbivé velkoměsto, zato umí přesvědčit, že i obyčejný americký severozápad skrývá nepěkná tajemství. Samotné dávné zločiny jsou jen naznačeny, ale čtenářova fantazie pracuje na plné obrátky. Temnota případu a nevyřčené krutosti v kombinaci s předvídatelnou romantickou zápletkou jsou důvodem, proč jste po dočtení knihy tak rozhození – měli byste mít radost, že láska zvítězila, to byste se ale nesměli úporně snažit zapomenout tu nenávist, probublávající mezi řádky. Zas jedna kniha, kterou nedokážete vyhnat z hlavy…

Originál: Buried, 2013
Překlad: Kateřina Kuncová
Vydal: Mystery Press, 2017
300 stran

Pošlete článek dál:

Autor příspěvku: Michaela Turková

Napsat komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

reCaptcha * Časový limit vypršel. Prosím obnovte CAPTCHA